INDAH KATA


"Sesungguhnya lelaki dan perempuan yang muslim, lelaki dan perempuan yang mukmin, lelaki dan perempuan yang tetap dalam ketaatannya, lelaki dan perempuan yang benar, lelaki dan perempuan yang sabar, lelaki dan perempuan yang khusyuk, lelaki dan perempuan yang bersedekah, lelaki dan perempuan yang berpuasa, lelaki dan perempuan yang memelihara kehormatannya, lelaki dan perempuan yang banyak menyebut (nama) Allah, Allah telah menyediakan untuk mereka ampunan dan pahala yang besar."(surah Al-Ahzab ayat 35)

Monday, April 22, 2013

TERENGGANU KITE


Alhamdulillah…
Akhirnya dapat menjejakkan kaki ke negeri yang paling aku nak pergi..TERENGGANU KITE…

JAUH PERJALANAN, LUAS PEMANDANGAN
Sampai kat pejabat, aku tgk kereta kat pejabat sikit je..aku pelikla, kenape tak ramai lagi yang sampai sedangkan akan bertolak ke terngganu pukul 8.00 pagi..rupe2nye ramai dah sampai..akak2 pejabat kebnyakkannya suami diorang yang hantar..aku, mcm biasa la kene drive sendirilah…nak tunggu suami antar, lambat lagilah kan..
Kami pun bertolak, sepanjang perjalanan pergi ke Terengganu..encik pemandu bas memasang video ustaz azhar idrus..aku yang duduk dalam bas asyik gelak je..selalu nya aku tidor je dalam bas..tgk cd ustaz azhar idrus, bnyak yang bru ku tahu…gelak2 jugak, tapi bnyak ilmu yang dipelajari..TERINGAT KATA2 NIE..

BILA KITA LIHAT GUNUNG YANG TINGGI MENAWAN, GUNUNG ITU ALLAH YANG PUNYA..
BILA KITA LIHAT PEMANDANGAN LAUT YANG LUAS TERBENTANG, LAUT ITU ALLAH YANG PUNYA..
SEMUA ALLAH YANG PUNYA…APE YANG KITA PUNYA???

Sepanjang balik dari tengganu pun masih dengar ceramah ustaz azhar idrus dengan ustaz haslin bahrin..alhamdulillah, walaupun mengambil masa yang agak lama untuk kesana..aku cukup bersyukur kerana masa2 ku terisi dengan ilmu2 yang berguna..

SAMPAI DI ADTEC KEMAMAN
Kamo disambut oleh kakitangan pejabat yang amat mesra..pastu ada penerangan tentang 5s..selepas penerangan tu, kami melawat adtec kemaman..sebb adtec kemaman akan dijadikan contoh kepada adtec jerantut..tempat dimana saya sedang praktikal sekarang..ada akak yang tegur, cantik jubah cotton raudhah…aku nie mmg tak suke orang tegur, mula la malu…hihihii..semngat akak tu tnye beli kat mana..akak yang tengah mengandung pun semngat tnya..cakap beli kat KL..terus kata, ala nape jauh sngt belinya..

SELESAI MEMBUAT LAWATAN KE ADTEC KEMAMAN
Singgah sebentar sbb akak2 pejabat nak makan ape tah makanan orang Terengganu…yang banyak ikan2..almaklumla dekat dengan laut..gie makan kat situ untuk penuhi permintaan akak comel yang tengah mengandung kat pejabat nie..tiba2 ada akak tnye, raudhah nape tak makan…kite pun jawablah, saya memang tak makan makanan nie..mcm mana nak cari calon orang Terengganu..kepelikan aku, sejak bila pulak aku nak cari orang Terengganu nie..saya hnya jatuh cinta dengan negeri Terengganu je..terengganu yang unik bagiku..sebelum tu, ada akak yg tnye..raudhah dah bertunang ke…aku pun jawab tak lagilah kak…akak tu kata ingat dah tuning, sbb pakai cincin..saya mmg suka pakai cincin..tapi klau jenjalan je la pakai…

SAMPAI DI PEJABAT(ADTEC JERANTUT)
Dalam bas dah niat dihati nak terus gie masjid klau sampai awal, Alhamdulillah sampai dalam 7 lebih jugak..aku pun terus meneruskan niat gie masjid. Ini lah kali pertama bawa kereta gie masjid..n bawak kereta waktu malam..sebelum nie tak pernah pun..sampai je masjid, agak sedih sebb dah siap solat berjemaah magrib..masuk masjid je, terus letak brang..pastu ada baby tu comel sangat..baby lelaki..die pun datang kat kite, main kat beg2 kite..hihihi..kite pun mainlah dengan si kecik tu sekejap..sebab ibu baby tu tengah solat..kite main2 la jap..pastu baru kite solat…Alhamdulillah, selesai solat, ada ceramah pulak..ceramah tentang kaum nabi ibrahim ..pukul 9 lebih baru sampai rumah..alhamdulillah, Allah permudahkan segala2nya..

KISAH KU 22.04.2013



No comments:

Post a Comment