INDAH KATA


"Sesungguhnya lelaki dan perempuan yang muslim, lelaki dan perempuan yang mukmin, lelaki dan perempuan yang tetap dalam ketaatannya, lelaki dan perempuan yang benar, lelaki dan perempuan yang sabar, lelaki dan perempuan yang khusyuk, lelaki dan perempuan yang bersedekah, lelaki dan perempuan yang berpuasa, lelaki dan perempuan yang memelihara kehormatannya, lelaki dan perempuan yang banyak menyebut (nama) Allah, Allah telah menyediakan untuk mereka ampunan dan pahala yang besar."(surah Al-Ahzab ayat 35)

Thursday, April 25, 2013

SEPETANG


Assalamualaikum…

Alhamdulillah, selesai solat asar di pejabat bersama beberape orang akak,,kami pun bersembang..sambil tu ada seorang akak yang menjual handsock yang comel..tiba2 aku terpandang sepasang handsock warna dark purple..dah lame aku mencari handsock warna darkpurple…warna kegemaran ku..alhamdulillah, sekarang sudah memiliki jubah dark purple, tudung labuh darkpurple, purdah darkpurple, handsock darkpurple, beg darkparple, dan mcm2 lagi la warna darkpurple..sedang berborak, tiba-tiba ada tnye, raudhah tak nak menjual online ke…aku senyum jela, sebab mmg nak berniaga online, tapi aku nie tak taula sama ada cukup sabar untuk melayan kerenah manusia yang berbagai-bagai ragam..lepas tu, akak tu kata mesti dah ada yg punye kan raudhah nie…aku senyum jela, insyaAllah dah ada…akak tu kata, tahun depan kahwin la nie kan, dah abis belajar..terima kasih kerana doakan saya kahwin awal..hasrat hati jugak ingin kahwin awal, tapi aku tidak pasti adakah aku sanggup memegang tanggung jawab sebagai seorang pelajar dan sebagai isteri pada waktu yang sama..so, biarlah aku menjadi seorang pelajar terlebih dahulu sebelum bergelar seorang isteri..InsyaAllah klau tahun depan adalah masa untuk ku, aku sangat berharap segalanya dipermudahkan oleh Allah..semoga segalanya berjalan mengikut sunnah Nabi Muhammad serta mendapat keredhaan Allah..


HARAPANKU
Semoga 28.11.___ menjadi tarikh untuk ku, sekiranya aku diizinkan untuk terus hidup dimuka bumi ini..tarikh yang cukup istimewa untuk ku..Semoga aku dapat memakai sehelai kain kecil yang sangat aku sayangi..semoga orang2 disekelilingi ku memahami niat dihatiku ini..

No comments:

Post a Comment