INDAH KATA


"Sesungguhnya lelaki dan perempuan yang muslim, lelaki dan perempuan yang mukmin, lelaki dan perempuan yang tetap dalam ketaatannya, lelaki dan perempuan yang benar, lelaki dan perempuan yang sabar, lelaki dan perempuan yang khusyuk, lelaki dan perempuan yang bersedekah, lelaki dan perempuan yang berpuasa, lelaki dan perempuan yang memelihara kehormatannya, lelaki dan perempuan yang banyak menyebut (nama) Allah, Allah telah menyediakan untuk mereka ampunan dan pahala yang besar."(surah Al-Ahzab ayat 35)

Monday, April 29, 2013

~SAYA BUKAN PELAJAR SEKOLAH AGAMA~


Ya, saya bukan pelajar sekolah agama. Tapi saya mahu menjadi orang yang beragama dan faham agama. Doakan saya wahai teman-teman seperjuangan. ^^





Jangan nilai kelemahan saya hanya kerana perwatakan saya.



Jangan mengata saya andai saya tersilap langkah.

Jangan mencemuh saya andai ilmu saya tidak setinggi yang disangka.

Jangan menyindir saya andai perlakuan saya kadangkala terleka.

Jangan menghina pakaian saya andai ia tidak mencerminkan peribadi saya.

Jangan menjauhi saya andai langkah saya lemah tidak bermaya.

Teruslah bersama saya dan terimalah kekurangan saya.

Saya manusia biasa, bukan pelajar sekolah agama. Mujahadah itu memerlukan kesabaran yang tinggi. Jangan runtuhkan semangat saya andai saya tersilap langkah di jalan ini. Saya mahu MUJAHADAH dan ISTIQOMAH.
Bantu saya.


Jangan lihat siapa yang menyampaikan, tapi lihatlah apa yang disampaikan. 
Pesan Nabi SAW: Sampaikanlah dariku walaupun sepotong ayat. Katakanlah yang benar, sekalipun ianya pahit.

"MUJAHADAH PELAJAR SEKOLAH BIASA ITU LAGI TINGGI DIPERLUKAN DARIPADA PELAJAR SEKOLAH AGAMA, RAMAI USTAZ-USTAZAH YANG MONITOR DAN NASIHAT..TAPI DI SEKOLAH BIASA, KAMI HANYA BERGANTUNG PADA KESEDARAN DIRI SENDIRI UNTUK BERUBAH KE ARAH YANG LEBIH BAIK "

No comments:

Post a Comment