INDAH KATA


"Sesungguhnya lelaki dan perempuan yang muslim, lelaki dan perempuan yang mukmin, lelaki dan perempuan yang tetap dalam ketaatannya, lelaki dan perempuan yang benar, lelaki dan perempuan yang sabar, lelaki dan perempuan yang khusyuk, lelaki dan perempuan yang bersedekah, lelaki dan perempuan yang berpuasa, lelaki dan perempuan yang memelihara kehormatannya, lelaki dan perempuan yang banyak menyebut (nama) Allah, Allah telah menyediakan untuk mereka ampunan dan pahala yang besar."(surah Al-Ahzab ayat 35)

Wednesday, April 3, 2013

~mahal harga taqwa pada sekeping tudung labuh~




Pedulikan betapa mahalnya sehelai kain itu.
Pedulikan betapa banyaknya masa yang dihabiskan untuk menggosok tudung itu.
Pedulikan mata-mata yang memandang yang merasakan kamu ketinggalan zaman.
Pedulikan tudung-tudung yang beraneka fesyen yang terpamer di pasaran.

Bukankah redha Allah yang kita harapkan?
Luruskan niat membuat perubahan hanya kerana Allah.
Tewaskan pakcik-pakcik syaitan yang sentiasa berusaha merenggut nilai keikhlasanmu.
Berdirilah atas titian taqwa !
Runtuhkanlah nilai jahiliyyah yang menghiasi potret nafsumu!

Ingatlah.. kita di dunia tak lama... Selepas kaki kita melangkah ke syurga, kita berehat sepuas-puasnya.... :)
Insya Allah. !



Semoga diriku, dirimu dan sesiapapun yang berhasrat untuk bertudung labuh, ayuh, apa tunggu lagi? Bukankah syurga yang luasnya seluas langit dan bumi sedang menunggu kita?

p/s : saya bukanlah ingin bermaksud muslimat yang tidak bertudung labuh itu kurang baik, Allah sahaja lah Yang Maha Mengetahui tinggi rendahnya iman seseorang. Segalanya-galanya bermula dari hati, bukankah baginda telah bersabda, “Sesungguhnya dalam tubuh jasad anak Adam itu ada seketul daging bila baik nescaya baiklah seluruh anggota tubuhnya dan bila jahat ia nescaya jahatlah seluruh anggota tubuhnya. Ketahuilah! iaitulah Qalbu (hati).” Percayalah, tudung labuh itu akan mendidik nafsu untuk tunduk kepada rasa kehambaan kepada Tuhan. Tak percaya, cubalah. (^_-)

No comments:

Post a Comment