INDAH KATA


"Sesungguhnya lelaki dan perempuan yang muslim, lelaki dan perempuan yang mukmin, lelaki dan perempuan yang tetap dalam ketaatannya, lelaki dan perempuan yang benar, lelaki dan perempuan yang sabar, lelaki dan perempuan yang khusyuk, lelaki dan perempuan yang bersedekah, lelaki dan perempuan yang berpuasa, lelaki dan perempuan yang memelihara kehormatannya, lelaki dan perempuan yang banyak menyebut (nama) Allah, Allah telah menyediakan untuk mereka ampunan dan pahala yang besar."(surah Al-Ahzab ayat 35)

Thursday, January 17, 2013

::sebuah perubahan::

SEBUAH PERUBAHAN YANG BERMAKNA.....


Manusia berubah mengikut masa, begitu juga aku.

Dahulunya aku begitu, kini aku begini. Kuharap lebih baik dari sebelumnya.


Namun aku bukan manusia sempurna, yang tak pernah melakukan kesilapan.



Dulu aku silap. Sekarang aku 

memperbaikinya.

Dulu aku jahil. Sekarang aku 


mempelajarinya.

Dulu aku alpa. Sekarang aku berwaspada.


Dulu aku lupa. Sekarang aku mengingatinya.

Dulu bukanlah sehingga kini. Bukan juga 


selamanya untuk aku sebegitu.




Andai ada janji yang tak tertunai olehku, kumohon lupakanlah ia.


Andai ada keburukanku ketara, kumohon tutuplah ia.


Andai ada ingatan tentangku, kumohon ingatlah yang baik-baik sahaja.


Teruskanlah kehidupan dengan permulaan yang baru. Aku sudah berbeza.


Sekiranya tersingkap masa silam, pintaku jangan dinilai yang dahulu.


Nilailah aku yang sekarang. Kerana kini yang ada adalah dari-NYA. 

No comments:

Post a Comment