INDAH KATA


"Sesungguhnya lelaki dan perempuan yang muslim, lelaki dan perempuan yang mukmin, lelaki dan perempuan yang tetap dalam ketaatannya, lelaki dan perempuan yang benar, lelaki dan perempuan yang sabar, lelaki dan perempuan yang khusyuk, lelaki dan perempuan yang bersedekah, lelaki dan perempuan yang berpuasa, lelaki dan perempuan yang memelihara kehormatannya, lelaki dan perempuan yang banyak menyebut (nama) Allah, Allah telah menyediakan untuk mereka ampunan dan pahala yang besar."(surah Al-Ahzab ayat 35)

Monday, January 23, 2012

SEKUNTUM KALAM CINTA



Aku ingin…
menjadi makmum kepada seorang imam…

Aku ingin…
menjadi sayap kiri kepada seorang khalifah…

Aku ingin…
menjadi pendengar kepada seorang dai'e...

Aku ingin…
menjadi seorang mujahidah kepada seorang mujahid...

Aku ingin…
menjadi tulang belakang kepada seorang insan...

Aku ingin…
memberi cintaku kepada insan yang mencintai diriMu lebih dari segalanya...

Aku tidak perlu apa-2 darimu...
memadailah dengan hanya secangkir cinta buat penghilang dahaga...

Aku tidak perlu apa-2 darimu…
memadailah seutas ikatan kasih buat pengikat kita berdua... Aku tidak perlu apa-apa darimu…
memadailah sekuntum sayang buat azimat perangsang diri... Aku tidak perlu apa-apa darimu…
memadailah seikat setia buat pengukuh kasih mesra kita... Aku tidak perlu apa-apa darimu…
memadailah seulas seyumanmu buat bekal pengobat rindu...

Aku tidak perlu apa-apa darimu…
memadailah sehelai sayang hangat darimu buat penyejuk malamku...

Selebih dari itu...
Tidak ku pinta apa-apa lagi darimu...

~SHARING IS LOVING~

No comments:

Post a Comment