INDAH KATA


"Sesungguhnya lelaki dan perempuan yang muslim, lelaki dan perempuan yang mukmin, lelaki dan perempuan yang tetap dalam ketaatannya, lelaki dan perempuan yang benar, lelaki dan perempuan yang sabar, lelaki dan perempuan yang khusyuk, lelaki dan perempuan yang bersedekah, lelaki dan perempuan yang berpuasa, lelaki dan perempuan yang memelihara kehormatannya, lelaki dan perempuan yang banyak menyebut (nama) Allah, Allah telah menyediakan untuk mereka ampunan dan pahala yang besar."(surah Al-Ahzab ayat 35)

Wednesday, March 23, 2011

^^KETIKA^^



"..Ketika aku mohon kekuatan, Allah mberikan aku kesulitan sehingga aku kuat....
Ketika aku mohon kebijaksanaan, Allah memberikan aku masalah untuk aku pecahkan &...
Ketika aku memohon surga, Allah menghujaniku dengan ujian-ujian untuk aku tempuhi &
Ketika aku memohon pengampunan dosa, Allah memberiku rasa sakit untuk aku bertaubat &
Ketika aku mohon kesejahteraan,Allah memberikan aku akal untuk aku berfikir &.
Ketika aku mohon keberanian, Allah memberikan aku bahaya untuk aku atasi &.
Ketika aku memerlukan cinta, Allah memberikan aku org yg bmasalah untuk aku tolong
Ketika aku mohon bantuan, Allah memberikan aku kesempatan
DAN KETIKA AKU TAK PERNAH MENERIMA APA YANG AKU MINTA..TAPI AKU TERIMA APA YANG AKU PERLUKAN...."

Allahu Rabbul izzati..
cukupkan kami dengan mencintaiMu,merasa dekat denganMu,menangisi hanya buatMu,mengharap hanya padaMu...
Engkaulah segalanya Ya Allah...
Engkau shaja pengubat segala-gala...
Kami teramat mahu untuk berada dalam pelukan kasihMu,untuk terus mengingatiMu dalam waktu duduk dan berdiri,tika berjalan mahupun berlari...
kuatkan ingatan kami denganMu dan niqmat kurniaMu yang tersangat BANYAK di sekeliling kami Ya Allah...
izinkan kami mensyukuri segalaNya....
izinkan kami melihat segala ciptaanMu sambil hati mengingatiMu dan segala kebesaran kurniaanMu Ya Allahu Robbi...
izinkan kami merasa cukup bahagia dgn MENCINTAIMU amin thumma aminnnnnnnn..
kerana Engkau menCUKUPKAN segalanya..
memBAHAGIAKAN segalanya..'kun fayakun'...
kerana itu,walau sakit,walau perit...hamba Allah itu bisa merasa bahagia..
kerana pelukan cinta dan kasihMu buat dia mengubat segala rasa..
Kau Sumber Utama Allahu Kabir..
dia bisa merasa begitu bila mana hati yakin dan meletakkan pergantungan hanya pada TALI ALLAH...
yakin AKHIRAT yang kekal abadi...
dan dunia bukan tempat untuk membuat nilaian ukuran yang tepat..
......perkongsian~Tautan Hati~

No comments:

Post a Comment