INDAH KATA


"Sesungguhnya lelaki dan perempuan yang muslim, lelaki dan perempuan yang mukmin, lelaki dan perempuan yang tetap dalam ketaatannya, lelaki dan perempuan yang benar, lelaki dan perempuan yang sabar, lelaki dan perempuan yang khusyuk, lelaki dan perempuan yang bersedekah, lelaki dan perempuan yang berpuasa, lelaki dan perempuan yang memelihara kehormatannya, lelaki dan perempuan yang banyak menyebut (nama) Allah, Allah telah menyediakan untuk mereka ampunan dan pahala yang besar."(surah Al-Ahzab ayat 35)

Thursday, February 10, 2011

Jangan biarkan aku sendirian

Air mata ini sering berjatuhan...

Kepahitan ini sering kurasakan...Rabb..kalau bukan diri-Mu yang ku kenal...Niscaya aku tidak akan pernah mampu tersenyum kembali...

Sakit itu sering kurasakan...Luka itu sudah menjadikanku teman...Rabb..andai bukan diri-Mu yg menyembuhkan...Ku yakin..tiada doktor yang mampu menyelamatkan...


Aku sayang pada-Mu ya..Rabb...Tapi..masih saja aku mengeluh akan dukaku...Aku rindu pada-Mu ya..Rabb...Tapi..masih saja aku takut..Kau marah padaku


Jangan biarkan aku seorang diri ya..Rabb...Kearna ku takut berjalan sendiri di sini...Jangan tinggalkan aku sendiri ya..Rabb...Kerana ku takut tak boleh kembali...__________________________________


Ketika kita merasa amat memerlukankan hadirnya seorang pendamping...Ketika kita terbelenggu merasa terbebani oleh beberapa masalah...saat hati kita diragut oleh kesedihan kerana tidak adanya teman sejati ...atau ketika jiwa dipenuhi kerinduan untuk menimang buah hati yang lucu...


PANJATKAN DOA INI :


رَبِّ لا تَذَرْنى فَرْداً وَأَنْتَ خيْرُ الوارِثينَ


“Ya Tuhanku janganlah Engkau membiarkan aku hidup seorang diri dan Engkaulah Waris Yang Paling Baik” (QS. Al-Anbiya’ Ayat 89)


Ketika terasa sepi yang mencekam...Agar tetap ada senyum di hatimu...agar ikhtiar terus di sempurnakan...agar doa-doa tak bosan kau utarakan...agar Iblis tak menggodamu yang menyebabkan engkau kutur...


PANJATKAN DOA INI :


رَبِّ لا تَذَرْنى فَرْداً وَأَنْتَ خيْرُ الوارِثينَ


“Ya Tuhanku janganlah Engkau membiarkan aku hidup seorang diri dan Engkaulah Waris Yang Paling Baik” (QS. Al-Anbiya’ Ayat 89)
Sesungguhnya ini adalah do’a yang dipanjatkan oleh Nabi Zakariya As. untuk menghapus kesendiriannya....

No comments:

Post a Comment